کلید فایل 2

۵۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:4

فهرست مطالب

جنبه کشف روانشناسى در فلسفه قرآن تابع قوانین زیر است که&rlm چیزى جز بسط دادن همان حقیقتى که در آغاز بیان کردیم نیست:
1 - روان، چنانچه دو گروه تندرو از فلاسفه پنداشته&rlm اند نه شمش&rlm نقره است و نه صخره سیاه، بلکه حد وسط میان این دوست.
2 - از همین رو جوانب منفى و مثبت انسان در کنار هم قرار دارندوهیچ نیرویى از خارج آن دو را بر انسان تحمیل نمى&rlm کند و تنهاخداست که خیر را بدو عطا مى&rlm کند و گاهى تقوا را در اختیار اومى&rlm نهد.

3 - نخستین خطاى فلاسفه از این جا ناشى مى&rlm شود که پیشاپیش&rlm گمان کرده&rlm اند نفسى که تابع خیر است نمى&rlm تواند منبع شر باشدوعکس آن را نیز صادق مى&rlm دانند غافل از آن که طبیعت شرور نفس باعطاى خیر از سوى خدا منافاتى ندارد چنانچه طبیعت انسان مرگ&rlm است ولى خدا حیات را بدو عطا فرموده است و ذات او عدم است&rlm وخداوند به او هستى و وجود عطا فرموده و به همین ترتیب.



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه28

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه.......................................... 2

معرفی رضاخان میرپنج............................ 3

دوران فرمانفرایی رضاخانه...................... 7

تقسیم بندی حکومت دوره رضا خان ................ 6

وقایع تاریخی دوران حکومت 16 ساله رضا خان ..... 8

نتیجه گیری ................................... 22

منابع ........................................ 23


دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:word(قابل ویرایش)

تعداد صفحه:7

مقدمه

توماس الوا ادیسون (۱۱ فوریه ۱۸۴۷ - ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱) مخترع و بازرگانی آمریکایی بود. او وسایل متعددی را طراحی یا کامل کرد که مهم&zwnj ترین و معروفترین آنها لامپ الکتریکی است.
ادیسون در طول حیات علمی خویش توانست ۲۵۰۰ امتیاز اختراع را در ایالات متحدهٔ آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند که رقمی حیرت&zwnj انگیز و باورنکردنی به نظر می&zwnj رسد. واقعیت این است که بیشتر اختراعات وی تکمیل شدهٔ کارهای دانشمندان پیشین بودند و ادیسون کارمندان و متخصصان پرشماری در کنار خود داشت که در پیشبرد تحقیقات و به سرانجام رسانیدن نوآوری&zwnj هایش یاریش می&zwnj کردند. دهنی ذغالی تلفن،ماشین تکثیر، میکروفن، گرامافون، دیکتافون، کینتوسکوپ (نوعی دستگاه نمایش فیلم)، دینام موتور و لاستیک مصنوعی از جمله مواد و وسایلی هستند که بدست ادیسون و همکارانش ابداع یا اصلاح شدند.

ادیسون از اولین مخترعانی بود که توانست با موفقیت بسیاری از اختراعات خود را به تولید انبوه برساند



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:8

فهرست مطالب

تقوا و پرهیزکارى

قرآن و آثار تقوا

روایات و تقوا

ایمان و تقوا

تقوا و پرهیزکارى

لقمان در سخنان حکیمانه اش به فرزندش مى گوید : در این دنیایى که دریایى عمیق است و خلق بسیارى در آن غرق شده اند کشتى خود را تقوا قرار داده تا این کشتى تو را از میان امواج خطر و طوفان هاى خانمان برانداز هوا و هوس سالم به ساحل نجات برساند .

تقوا از ماده ى « وقى » است . وقى یعنى حصار ، قلعه ى حمایت ، حافظ ، نگهدار و سپر که این حصار محکم الهى با تمرین ترک گناه به وجود مى آید و انسان را در پناه و حمایت و حفظ خود قرار مى دهد و در نتیجه در دنیا از شرور و فتن و فساد و معصیت و گناه و تجاوز در امان قرار مى گیرد و در آخرت از عذاب دوزخ و آتش ابد مصونیت مى یابد .

از امام صادق (علیه السلام) از تفسیر تقوا پرسیدند : حضرت جوابى معنوى و پاسخى ملکوتى دادند :

أن لاَ یَفْقِدَک اللهُ حَیثُ أمرَک وَلاَ یَراک حَیثُ نَهاک(1) .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ عدة الداعى : 303 بحار الانوار : 67 / 285 ، باب 56 ، حدیث 8 .

صفحه 357

در آنجا و در موقعیت و مکانتى که فرمانت داده قرار داشته باشى (مانند بودن در همه ى عبادات و بودن در عرصه ى خدمت به خلق و انجام کار خیر جایت را خالى نبیند ) و در آنجا که تو را نهى فرموده نباشى مشاهده ات نکند .

و این توضیح حضرت در حقیقت بیان عمق تقواست .

قرآن و آثار تقوا

آنان که علاقه دارند خود را تا آنجا که قدرت دارند و مى توانند از دچار شدن به فتنه و فساد و گناه و معصیت و خلاصه گرفتار شدن به عذاب قیامت حفظ کنند و در این زمینه ها تقوا به خرج دهند هدایت قرآن نسبت به آنان مؤثر است .

( ذلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ )(1) .

این است کتابى که در ( حقانیت ) آن هیچ تردیدى نیست ، ( و ) مایه ى هدایت تقوا پیشگان است .

آنان که مى خواهند برّ و نیکى از افق وجودشان طلوع کند و به هر خیر و خوبى آراسته شوند همه ى برّ و خیر و خوبى و نیکى در تقواست .

( وَلَکِنَّ الْبِرِّ مَنِ اتَّقَى )(2) .

بلکه نیکى آن است که کسى تقوا پیشه کند .

آنان که مى خواهند فرداى قیامت علم بى جهل ، عزت بى ذلّت ، ثروت بى فقر ، حیات بى مرگ به دست آورند(3) راهى جز پیشه کردن تقوا و پرهیز از همه ى معاصى و روى آوردن به همه ى واجباتى که به آنان تعلّق مى گیرد ندارند .



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰

گزارش کارآموزی در شرکت فنی مهندسی آرمان الکترونیک

کارآموزی در شرکت فنی مهندسی آرمان الکترونیک ، ورد 65 صفحه

فهرست مطالب

مقدمه;;;; 1

صفحه کلید; 6

حافظه;;;;;;;;;;;; 8

هارد دیسک;; 13

اتصال کابل;;;;; 17

روش 27

کنترلر;;;;;;;;;; 36

کارت گرافیک;;; 39

مد گرافیک;;;; 46

از VGA تا VAC50

نکاتی برای نصب یک کارت نمونه;;; 52

مدارات رنگ در تلوزیون رنگی;;;;; 55

دیکودر پال در تلوزیون شهاب 21 اینچ;;;; 59

دیکودر NTSCN در تلوزیون رنیگ شهاب 21 اینچ;;;;; 62

مقدمه

تاریخچه سازمان :

این شرکت واقع در رفسنجان چهار راه شهدا روبروی آموزش و پرورش است .

شرکت فنی و مهندسی آرمان الکتریک در سال 1379 رسماً به ثبت رسید و فعالیتهای خود را آغاز نمود بیشتر کارهای این شرکت پیمانکاری برق بود که اکثر کارهای الکترونیکی از قثبیل نصب تابلوهای الکترونیکی و بردهای سیستمهای هوشمند در شرکت مس سرچشمه رفسنجان را این شرکت انجامداده است و در کار خد نیز بسیار موفق عمل کرده است .

این واحد صنعتی فنی الکترونیک و نصب سیستمهای کامپیوتر را نیز انجام
می دهد و همچنین طراح و سازنده کلیه تجهیزات ترافیکی از قبیل چراغهای راهنمایی چشمک زن و ساعتهای دیجیتال و تابلوهای الکترونیکی نیز هست .

مهندس ناظر و طراح در این شرکت آقای مهندس محمدعلی پرهیزگار می باشد که کارهای فنی و تخصصی به عهده ایشان است و ریاست شرکت را آقای علیرضا پرهیزگار بر عهده دارد .

این شرکت دارای چند گرو کاری که شامل گروه نصب و راه اندازی و گروه تدارکات و گروه فنی و تخصصی می باشد .

این واحد واقع در یک ساختمان دو طبقه است که طبقه اول آن دفتر شرکت و بخشی از آن قسمت فروش تجهیزات و سیستمهای کامپیوتری می باشد و طبقه دوم آن کارگاه فنی می باشد که در آن بردها و تجهیزات لازم برای سیستمها درآنجا ساخته می شود .



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰

استرس

استرس

* کسی که استرس دارد ، شمع زندگی خود را از دو سو روشن کرده است !

* شما هر چقدر در مورد استرس بیشتر بدانید ، آن را بیشتر جدی خواهید گرفت !

* استرس یعنی آژیر خطر ( طبقه بندی خطر : سرخ ! )

* در مواقع استرس ، ضربان قلب شما گویی از صفر به صد می رسد . گاهی وقتها پای خود را از روی گاز بردارید !

* سلامتی قلب خود را به مخاطره نیندازید !

* کسی که استرس را با کشیدن سیگار یا مصرف داروهای آرام بخش زیان آور می خواهد تقلیل دهد مثل کسی است که بخواهد آتش را با نفت خاموش سازد !

این فایل دارای 17 صفحه می باشد.



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه54

فهرست مطالب

سابقه کارآفرینی در دنیا

مقدمه:

رویکرد اکثر کشورهای جهان در دهه&zwnj های اخیر به موضوع کارآفرینی و توسعه آن، موجب گردیده&zwnj موجی از سیاستهای توسعه کارآفرینی در دنیا ایجاد شود. کشورهای مختلف راه حلی راکه در سه دهه گذشته برای فائق آمدن بر مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی به آن روی آورده&zwnj اند، توسعه فرهنگ کارآفرینی، انجام حمایت&zwnj های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزشهای مورد نیاز به آنان و انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم در این زمینه بوده است. تأمل در وضعیت اقتصادی و روند مراحل پیشرفت و توسعه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه که به موضوع کارآفرینی توجه نموده&zwnj اند، نشانگر آن است که این کشورها توانسته&zwnj اند به پیشرفت&zwnj های چشمگیری در زمینه&zwnj های مختلف اقتصادی و اجتماعی دست یابند و یا حداقل بحرانهای پیش&zwnj آمده را به سلامت پشت سر گذاشته و بحرانهایی که وقوع آنها را در آینده پیش&zwnj بینی می&zwnj کردند را مهار نمایند. از جمله این کشورها می&zwnj توان به ایالات متحده، کشورهای اتحادیه اروپایی، کشورهای جنوب شرق آسیا، چین، برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی و اقیانوسیه را نام برد

از آنجا که مفاهیم مطرح در علوم انسانی همانند مفاهیم مطرح در علوم تجربی قطعی نیستند، لذا ارائه تعریف قطعی و مشخصی برای آنها دشوار یا غیر ممکن است. کارآفرینی هم که از واژه &zwnj های مطرح در علوم انسانی است، از این قاعده مستثنی نیست. دانشمندان و محققین علوم مختلف اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی و مدیریت که در مورد کارآفرینی مطالعه و نظراتی ارائه کرده&zwnj اند، تعاریف مختلفی از کارآفرینی مطرح نموده&zwnj اند که تفاوت&zwnj های گاه مغایر و متناقضی دارند. تعریفی از کارآفرینی که تقریباً شامل همه تعریفهای ارائه شده از آنان باشد، عبارت است از :
«
کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین با ایده&zwnj های نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید و با بسیح منابع ،&zwnj مبادرت
به ایجاد کسب



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:60

فهرست و توضیحات:
.

تاریخچه مصرف گاز طبیعی در جهان

دلایل ارجح بودن گاز طبیعی به سایر سوختها

آشنایی با گاز طبیعی

منشاء گاز طبیعی

پالایش و آماده سازی گاز طبیعی برای مصرف

گاز طبیعی به هنگام استخراج دارای ناخالصی هایی مانند شن و ماسه ، آب شور و گازهای اسیدی می باشد که در پالایشگاههای گاز تصفیه شده و به صورت گاز قابل مصرف در می آید . گاز پالایش شده از طریق خطوط لوله انتقال گاز فشار قوی به شهرها و مراکز مصرف منتقل می شود .

مشخصات گاز طبیعی

گاز طبیعی گازی است بی رنگ ، بی بو و سبک تر از هوا . برای تشخیص نشت گاز ،در ایستگاههای دروازه ورودی شهرها به آن مواد بودار کننده اضافه می کنند تا ایمنی مصرف کنندگان گاز طبیعی تامین گردد . گاز طبیعی مورد استفاده در استان خراسان از مخازن گازی سرخس تامین می گردد و 98 درصد آن را گازمتان تشکیل می دهد (CH4). ارزش حرارتی هر متر مکعب گاز طبیعی تقریبامعادل ارزش حرارتی یک لیتر نفت سفید می باشد .



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰

چکیده

بازار سرمایه، به دلیل داشتن خواص بسیاری از جمله عدم نیاز به سرمایه زیاد و سوددهی بالا به بستر مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. به همین دلایل، رشد این بازارها با سرعت چشمگیری در حال افزایش است. همین امر باعث تقاضای بالاتر برای اطلاعات، تلاش بیشتر برای پیش بینی و ابداع مدل های جدید برای پیش بینی آینده بازار شده است. پیش بینی بازار سرمایه به دلیل وجود انبوهی از سرمایه گذاران با دیدگاه های متفاوت و اثرگذار بودن تعداد زیادی از متغیرها که عملا بررسی همه آنها ممکن نیست، کاری دشوار و چالش برانگیز می باشد. به همین دلایل، مدل های پیش بینی جدید معرفی شده و مدل های پیش بینی قبلی ارتقا می یابند و یا با یکدیگر ترکیب می شوند. به طور کلی می توان گفت که تلاش های صورت گرفته تا زمان فعلی، در سه دسته برای پیش بینی بازار سرمایه قرار می گیرند. دسته اول از تحلیل تکنیکی، دسته دوم از تحلیل بنیادین و دسته سوم از مدل های ریاضی استفاده می کنند. تلاش برای افزایش قابلیت های مدل های موجود با استفاده از تلفیق این مدل ها با یکدیگر، روند تازه ای است که نتایج رضایت بخشی را نیز به دنبال داشته است. بیشتر این تلاش ها در جهت پیش بینی قیمت ها برای یک دوره جلوتر با استفاده از تحلیل تکنیکی و تحلیل بنیادی در چارجوب مدل های ریاضی و هوش مصنوعی قرار می گیرند. در همین راستا در پژوهش پیش رو به تلفیق تحلیل تکنیکی، تحلیل به وسیله مدل های سری زمانی و داده کاوی پرداخته و برای اولین بار به پیش بینی دو قیمت برای دوره آینده می پردازیم. مدل های مذکور در قالب شبکه عصبی با یکدیگر تلفیق شده و نتایج نشان دهنده برتری عملکرد شبکه عصبی نسبت به مدل رگرسیون چند متغیره و مدل های سری زمانی دارند.

کلمات کلیدی : پیش بینی؛ شبکه عصبی؛ داده کاوی؛ سری زمانی؛ تحلیل تکنیکی؛ رگرسیون چند متغیره

فرمت پایان نامه: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 145

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق 1

1-1- مقدمه 2

1-2- نظریه کارایی بازار سرمایه 3

1-3- ابعاد مختلف بازار سرمایه و ابزارهای پیش بینی 5

1-4- پژوهش&zwnj های مشابه 9

1-5- ضرورت انجام تحقیق و اهمیت تحقیق 13

1-6- اهداف تحقیق 14

1-7- ساختار تحقیق 14

فصل دوم : ادبیات تحقیق 15

2-1- مقدمه 16

2-1-1- تحلیل تکنیکی 17

2-1-2- تحلیل بنیادین 18

2-1-3- تحلیل توسط مدل&zwnj های علمی 19

2-2- آیا بازار سرمایه پیش بینی پذیر است؟ 22

2-2-1- نظریه کارایی بازار سرمایه 22

2-2-2- فروض نظریه کارایی بازار 28

2-2-3- انتقادات وارد شده به نظریه کارایی بازار سرمایه 29

2-2-4- پاسخ نظریه کارا 30

2-2-5- نتیجه گیری 31

2-3- داده کاوی 32

2-3-1- مقدمه 32

2-3-2- مفهوم داده کاوی 33

2-3-4- اهداف داده کاوی 36

2-3-5- داده کاوی و رابطه آن با علم آمار 41

2-4- شبکه عصبی 43

2-4-1- معرفی: 43

2-4-2- کاربرد شبکه های عصبی 44

2-4-3- تعریف پایه شبکه های عصبی 44

2-4-4- ویژگی های شبکه عصبی 46

2-5- تحلیل تکنیکال 59

2-5-1- مقدمه: 59

2-5-2- اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال 60

2-6- مرور پژوهش های مشابه 63

2-6-1- کاربرد شبکه عصبی در پیش بینی قیمت سهام 63

2-6-2- کاربرد شبکه عصبی در تعیین استراتژی مبادله سهام 70

2-6-3- کاربرد داده کاوی در بازار سهام 75

2-6-4- کاربرد شبکه عصبی و داده کاوی در پیش بینی قیمت سهام 77

فصل سوم : روش تحقیق 81

3-1- مقدمه 82

3-2- جمع آوری داده ها 85

3-3- پیش پردازش داده ها 85

3-3-1- کاهش سطری داده ها 86

3-3-2- ساخت اطلاعات مورد نیاز 88

3-3-3- انتخاب داده ها و کاهش ستونی 93

3-4- طراحی شبکه عصبی برای پیش بینی قیمت سهم 95

3-4-1- ساختار شبکه 95

3-4-2- الگوریتم یادگیری 97

3-4-3- توابع فعال سازی 98

3-5- مدل های رقیب و معیارهای سنجش 98

3-6- جمع بندی 98

فصل چهارم : نتایج عددی 99

4-1- مقدمه 100

4-2- جمع آوری داده ها و تشکیل پایگاه داده 100

4-3- پیش پردازش داده ها 101

4-3-1- کاهش سطری داده ها 101

4-3-2- ساخت اطلاعات مورد نیاز 103

4-3-3- انتخاب داده ها و کاهش ستونی پایگاه داده 109

4-4- طراحی شبکه عصبی 115

4-5- اجرای شبکه عصبی و مقایسه نتایج 116

4-6- جمع بندی 121

فصل پنجم : نتیجه گیری 122

5-1- مقدمه 123

5-2- جمع بندی تحقیق 123

5-3- نتایج و نوآوری های تحقیق 124

5-4- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 125



دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe
  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ertrtwqeq dsfsdfwewe